Aktualne informacje o konkursach dotacji publikowane są na Portalu Funduszy Europejskich w zakładce Dotacje dla mediów i partnerów.
***
Komisja konkursowa zakończyła ocenę projektów zgłoszonych w ramach „Konkursu dotacji na działania informacyjne Funduszy Europejskich”. Spośród 86 przyjętych wniosków, Komisja wyłoniła 17 projektów (w tym 2 warunkowo), które otrzymają dofinansowanie w formie dotacji.
Wybrane projekty prezentują szeroki wachlarz działań informacyjnych dotyczących Funduszy Europejskich w Polsce, skierowanych do beneficjentów, potencjalnych beneficjentów oraz ogółu społeczeństwa.
Łączna kwota dotacji przyznanych w konkursie wynosi 7 551 130,64 złotych, co stanowi niepełną pulę środków przewidzianych na realizację konkursu (wynosiła ona 9 mln złotych) z uwagi na fakt, że w opinii Komisji konkursowej pozostałe wnioski przedstawiały propozycje działań nieodpowiadające w pełni celom i założeniom konkursu lub ich budżet był zbyt wysoki.
Zwycięzcami konkursu zostali:
Nazwa wnioskodawcy |
Nazwa projektu |
Media, w których prowadzone będą działania |
Wysokość dotacji |
Projekty radiowe |
Grupa RMF Sp. z o.o. Sp. k. |
Kierunek: Fundusze |
RMF FM, RMF Classic, RMF MAXXX |
548 972,80 |
ZET Premium Sp. z o. o. |
Program na Sukces |
Radio Zet |
450 300,00 |
Polskie Radio S.A. |
Fundusze Europejskie - Nowa Perspektywa |
Program 1 Polskiego Radia |
216 857,14 |
Projekty prasowe |
Gremi Business Communication Sp. z o.o. |
Nowe euro z UE szansą na rozwój firm i gmin |
Rzeczpospolita, Sukces |
280 173,00 |
Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o. |
"PULS Funduszy Unijnych" |
Puls Biznesu, Puls Biznesu Extra, Puls medycyny, Puls Farmacji |
369 588,20 |
Infor Biznes Sp. z o.o.
|
Fundusze Europejskie - praktycznie |
Dziennik Gazeta Prawna |
320 000,00 |
Polskapresse Sp. z o. o. |
Fundusze Europejskie. Nowe Rozdanie |
Echo Dnia
Gazeta Codzienna Nowiny
Gazeta Lubuska
Gazeta Pomorska
Głos - Dziennik Pomorza
Kurier Poranny
Nowa Trybuna Opolska
Polska Dziennik Bałtycki
Polska Dziennik Łódzki
Polska Dziennik Zachodni
Polska Gazeta Krakowska
Polska Gazeta Wrocławska
Polska Głos Wielkopolski
Polska Kurier Lubelski
Polska Metropolia Warszawska |
478 732,00 |
Biuro Reklamy Gazet Lokalnych Sp. z o.o. |
Porozmawiajmy o Funduszach Europejskich |
Ponad 60 tygodników lokalnych |
546 000,00 |
Murator S.A. (ZPR Media S.A.) |
Polaku, sięgnij po Fundusze Unijne |
Super Express, Murator, Zdrowie, M jak Mama |
520 000,00 |
Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o. |
Fundusze Europejskie - co dalej, co jeszcze, co nowego? |
Fakt, Przegląd Sportowy |
475 000,00 |
Edipresse Polska S.A. |
Polki - Europejki |
Przyjaciółka, Poradnik domowy |
370 800,00 |
Projekty internetowe |
Grupa Wirtualna Polska Sp. z o.o. |
Fundusze dla zmian |
Wp.pl |
593 532,50 |
Grupa Onet.pl S.A. |
Nowa Perspektywa, nowe możliwości |
Onet.pl |
335 000,00 |
Grupa Interia.pl Sp. z o.o. Sp. k. |
Fundusze Europejskie - Serwis Informacyjny |
Interia.pl |
550 000,00 |
Projekty telewizyjne |
Fundacja Lux Veritatis |
O Funduszach Unii Europejskiej 2014-2020, czyli ile, komu i na co? |
TV Trwam, „Nasz Dziennik”, miesięcznik „W Naszej Rodzinie” |
378 750,00 |
Projekty przyjęte warunkowo |
TVP Telewizja Katowice |
Eurowiadomości - kontynuacja |
TVP Katowice, TVP Regionalna, TVP INFO |
440 625,00 |
Media Corporation Sp. z o.o. |
Piękniejsza Polska w Unii Europejskiej - Nowa Perspektywa |
TVP 1, TVP Polonia, TVP Rozrywka |
676 800,00 |
Łącznie |
7 551 130,64 |
Pełne opisy zwycięskich projektów zostaną zamieszczone w ciągu kilku najbliższych dni na naszych stronach (w zakładce Działania promocyjne).
Doceniając wkład czasu i pracy, który wszyscy Państwo poświęcili na przygotowanie wniosków o dofinansowanie, pragniemy podziękować za uczestnictwo w Konkursie oraz zaprosić do udziału w kolejnych edycjach Konkursów dotacji na działania Funduszy Europejskich, organizowanych przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
Pobierz plik:
Lista projektów, które nie uzyskały dofinansowania wraz z przyznaną punktacją
(28,7 KB)
WYNIKI OCENY FORMALNEJ
Do Konkursu Dotacji zgłoszono ogółem 86 wniosków. Spośród nich, z powodu niespełnienia kryteriów formalnych, wykluczone zostały poniższe wnioski:
1. |
Fundusze Europejskie w miesięczniku Stolicy |
Wniosek nie spełnia kryterium zasięgowego określonego w pkt 5.2. Regulaminu konkursu. |
Informujemy, że Regulamin Konkursu nie przewiduje procedury odwoławczej od decyzji komisji konkursowej, w związku z powyższym zamieszczona lista wniosków odrzuconych pod względem formalnym jest ostateczna.
OCENA MERYTORYCZNA I BUDŻETOWA WNIOSKÓW
Wszystkie wnioski, które poprawnie przeszły ocenę formalną zostały skierowane do oceny merytorycznej. Jest ona prowadzona przez przynajmniej dwóch niezależnych członków Komisji konkursowej. Obecnie trwają posiedzenia Komisji konkursowej, na których jest prowadzona dyskusja nad najwyżej ocenionymi projektami.
***
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju ogłasza kolejną edycję „Konkursu dotacji na działania informacyjne Funduszy Europejskich”. Celem konkursu jest wybór i dofinansowanie najlepszych projektów popularyzujących tematykę Funduszy Europejskich. Wnioski do konkursu można składać do 17 września 2014 r.
LINIE TEMATYCZNE
W konkursie można realizować projekty w następujących liniach tematycznych:
-
projekty telewizyjne,
-
projekty idea placement w serialach telewizyjnych,
-
projekty radiowe,
-
projekty prasowe,
-
projekty internetowe.
UCZESTNICY KONKURSU
O dotację mogą ubiegać się:
-
publiczni oraz komercyjni nadawcy telewizyjni,
-
publiczni oraz komercyjni nadawcy radiowi lub podmioty zarządzające czasem antenowym w stacjach radiowych,
-
producenci nagrań telewizyjnych lub radiowych, którzy swoim produktom zapewnią antenową emisję,
-
wydawcy tytułów prasowych, z wyłączeniem wydawców tytułów wyłącznie internetowych (elektronicznych),
-
wydawcy portali internetowych,
jeżeli posiadają doświadczenie i techniczne możliwości do prowadzenia projektów informacyjno – promocyjnych nt. Funduszy Europejskich oraz spełniają pozostałe warunki określone w Regulaminie.
Z udziału w konkursie są wyłączone:
-
osoby fizyczne, nieprowadzące działalności gospodarczej,
-
podmioty doradcze lub konsultingowe, świadczące odpłatne usługi doradcze dotyczące Funduszy Europejskich,
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA
Na realizację projektów w konkursie przewidziano dotacje w wysokości:
-
projekty telewizyjne – 1 500 000 PLN,
-
projekty idea placement w serialach TV – 350 000 PLN
-
projekty radiowe – 600 000 PLN,
-
projekty prasowe – 550 000 PLN,
-
projekty internetowe – 600 000 PLN.
TERMINY, LICZBA PROJEKTÓW
Formularze wniosków o przyznanie dotacji wraz z załącznikami można składać do 17 września 2014 r. (za datę wpływu wniosku uznawana jest data jego wpłynięcia do Kancelarii Głównej Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju).
Projekty muszą zostać zrealizowane w okresie od 1 listopada 2014 do 30 czerwca 2015 roku.
Do konkursu można zgłosić dowolną liczbę projektów. Jeden wnioskodawca może otrzymać dotację na realizację więcej niż jednego projektu.
OCENA WNIOSKÓW
Przy wyborze projektów Komisja weźmie pod uwagę:
-
zgodność projektu z celami konkursu i założeniami Strategii komunikacji Funduszy Europejskich,
-
treść złożonego wniosku (pomysł na projekt),
-
adekwatność doboru metod i narzędzi dotarcia do grupy docelowej,
-
doświadczenie i potencjał Wnioskodawcy, w szczególności merytoryczne przygotowanie do komunikowania Funduszy Europejskich,
-
sposób przygotowania oferty, tj. jej szczegółowość oraz precyzyjny opis umożliwiający dokonanie oceny,
-
rezultaty projektu (w tym m.in. zasięg projektu),
UWAGA: Szczegółowe zasady ubiegania się o dotacje w konkursie określa zamieszczony poniżej Regulamin Konkursu.
INFORMACJE DODATKOWE
Dodatkowe pytania dotyczące konkursu można zgłaszać pocztą elektroniczną na adres: konkurs@mir.gov.pl (odpowiedzi na pytania mailowe będą publikowane sukcesywnie na Portalu Funduszy Europejskich w zakładce Działania promocyjne/Dotacje dla mediów i partnerów/Konkurs dotacji).
SPOTKANIE INFORMACYJNE
Spotkanie informacyjne, na którym zostanie szczegółowo omówiony zakres i tematyka projektów, jakie mogą uzyskać dofinansowanie w konkursie oraz kwestie związane z opracowaniem wniosku i późniejszą realizacją dofinansowanego projektu, odbędzie się 3 września 2014 r. w sali kinowej Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju przy ul. Wspólnej 2/4 w Warszawie.
Z uwagi na różną specyfikę linii tematycznych, zaplanowano następujące godziny spotkania:
10:00 - wydawcy portali internetowych,
12:00 - wydawcy tytułów prasowych,
14.00 - publiczni oraz komercyjni nadawcy telewizyjni i radiowi, podmioty zarządzające czasem antenowym, producenci nagrań telewizyjnych i radiowych.
W przypadku chęci udziału w spotkaniu, prosimy o przesłanie zgłoszenia uczestnictwa do 29 sierpnia do godziny 10.00 e-mailem na adres: konkurs@mir.gov.pl
Pliki do pobrania:
Regulamin konkursu dotacji na działania informacyjne Funduszy Europejskich
(219 KB).
Załączniki do regulaminu konkursu:
-
-
-
-
-
-
Przydatne informacje:
UWAGA: